top of page
CLiNiC.png

Všeobecné obchodní podmínky

 

IČO: 11822074, se sídlem Legionářů 1501/4, Hodonín, 695 01, společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 10611 PRO POSKYTNUTÍ ZDRAVOTNÍ PÉČE (DÁLE JEN „VOP“) - OBECNÉ

 

I. Úvodní ustanovení

  • Společnost Dental Milling s.r.o., IČO: 11822074, se sídlem Legionářů 1501/4, Hodonín, 695 01, zapsaná v obchodním rejstříku vedené krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 10611 (dále jen „Společnost“) je nestátním poskytovatelem zdravotních služeb podle zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, v účinném znění (dále jen „Zákon o poskytování zdravotních služeb“), v oblasti zubního lékařství, které nejsou hrazeny z veřejného zdravotního pojištění. Společnost poskytuje zdravotní služby prostřednictvím zdravotnického týmu složeného ze zdravotnických pracovníků (zubních lékařů, dentálních hygienistek a dalších zdravotnických pracovníků), s nimiž má Společnost pracovněprávní nebo jiný smluvní vztah (dále jen „Pracovník“).

  • Tyto VOP jsou obchodními podmínkami ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v účinném znění (dále jen „OZ“) a jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytnutí zdravotní péče, kterou Společnost v rámci své činnosti uzavírá s příjemcem zdravotních služeb (dále jen „Pacient“). Je-li příjemcem zdravotních služeb nezletilá osoba, odpovídá za plnění povinností Pacienta dle těchto VOP její zákonný zástupce.

  • VOP upravují práva a povinnosti Společnosti a Pacienta vzniklé na základě smlouvy o poskytnutí zdravotní péče.

  • Před zahájením poskytování zdravotní péče Společností je Pacient povinen podrobit se vstupní prohlídce, ke které bude uzavřena samostatná smlouva o poskytnutí zdravotní péče, jejíž uzavření se řídí ustanoveními těchto VOP níže. Při vstupní prohlídce a dále kdykoliv na požádání Pracovníka Společnosti je Pacient povinen prokázat Společnosti svou totožnost, a to předložením průkazu pojištěnce, občanského průkazu, cestovního dokladu nebo jiného průkazu totožnosti. Pracovník Společnosti, který prováděl vstupní prohlídku, poté následně sestaví pro Pacienta individuální léčebný plán.

  • Zdravotní služby jsou Pacientovi poskytovány na základě individuálního léčebného plánu. Před vypracováním léčebného plánu je Pacient povinen poskytnout Společnosti vyplněný informační formulář, který je k dispozici v prostorách Ordinace či je umístěn ke stažení na webových stránkách Společnosti. V informačním formuláři musí Pacient uvést své základní osobní údaje, vyplnit anamnestický dotazník, seznámit se s ceníkem zdravotních služeb a seznámit se s informacemi o zpracování osobních údajů. V anamnestickém dotazníku je Pacient povinen pravdivě poskytnout Společnosti veškeré informace, které by mohly ovlivnit poskytnutí a provedení zdravotních služeb či v důsledku kterých by Pacientovi v souvislosti s poskytnutými zdravotními službami mohly vzniknout nežádoucí komplikace, především pak údaje o zdravotním stavu, vážných a infekčních onemocněních, užívaných lécích, poraněních a jiné relevantní údaje.

  • Přílohou těchto VOP je ceník zdravotních služeb. Ceny za jednotlivé zdravotní služby uvedené v tomto ceníku jsou pouze orientační. Konečná cena za poskytnuté zdravotní služby bude vyčíslena pověřeným Pracovníkem po poskytnutí zdravotní služby, a to na základě náročnosti poskytnutých služeb, zejména z hlediska potřebného času a obtížnosti provedení úkonů v rámci poskytovaných zdravotních služeb. Přílohou těchto VOP je dále informace o zpracování osobních údajů pacientů.

  • Před uzavřením smlouvy o poskytnutí zdravotní péče je Pacient povinen se s těmito VOP včetně jejich příloh důkladně seznámit.

II. Uzavření smlouvy – členství, rezervace termínu, rezervační poplatek a záloha

  • Smlouva o členství (Standard, Premium V.I.P.) je uzavírána prostředky komunikace na dálku ve smyslu § 1820 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, eventuálně v obchodních prostorách Společnosti, na dobu určitou v trvání 1 (jednoho) roku, a to za cenu stanovenou v aktuálně platném Ceníku. Smlouva je uzavřena okamžikem úhrady ceny za členství Pacientem. Pacient bere uzavřením Smlouvy o členství na vědomí, že úhrada ceny za členství je předpokladem poskytování zdravotní péče v rozsahu stanoveném programem “Standard”, “V.I.P.”.

  • Smlouva o členství je automaticky prolongována o dobu 1 (jednoho) roku počínaje dnem po vypršení platnosti aktuální Smlouvy o členství, a to za předpokladu, že Pacient či Společnost neprojeví ve lhůtě maximálně 1 (jednoho) měsíce před vypršením platnosti aktuální Smlouvy o členství vůli v tomto závazku nadále nepokračovat.

  • Společnost je oprávněna projevit vůli v závazku z anuitní prolongace Smlouvy o členství nepokračovat zejména za předpokladu, že Pacient je v prodlení s úhradou závazků vůči Společnosti splatných déle než 30 dnů, v případě neplnění povinností Pacienta (viz Článek V. VOP), z provozních důvodů či v jiných odůvodněných případech. Pacient je oprávněn projevit vůli v závazku z anuitní prolongace Smlouvy o členství nepokračovat bez udání důvodu.​​

  • Smlouva o poskytnutí zdravotní péče je uzavírána ústně a separátně ke každé jednotlivé zdravotní službě specifikované v ceníku dle Článku I. odst. 6) těchto VOP způsobem dále popsaným v tomto článku VOP.

  • V případě zájmu o poskytnutí konkrétní zdravotní služby doručí Pacient svou poptávku Společnosti. Poptávku může Pacient Společnosti doručit telefonicky, ústně v prostorách Společnosti, ve kterých jsou Pracovníky Společnosti poskytovány zdravotní služby – tedy na adrese Partyzánská 3601/21, Hodonín 695 01 (dále jen „Ordinace“), dále pak prostřednictvím elektronické pošty či webových stránek Společnosti. V poptávce Pacient specifikuje požadovanou zdravotní službu, preferovaný termín jejího poskytnutí a své identifikační a kontaktní údaje.

  • Společnost si vyhrazuje právo potvrzený termín poskytnutí zdravotní služby z provozních důvodů zrušit. O zrušení potvrzeného termínu se Společnost zavazuje Pacienta bezodkladně informovat a navrhnout Pacientovi nový termín.

  • Pacient je povinen dostavit se včas na potvrzený termín poskytnutí zdravotní služby. Pacient je oprávněn potvrzený termín poskytnutí zdravotní služby zrušit.

 

III. Platební podmínky

  • Cenu za členství je Pacient povinen uhradit jednorázově před zahájením poskytování zdravotních služeb, a to při okamžiku uzavření Smlouvy o členství. Cenu za členství je Pacient povinen uhradit Společnosti opakovaně při každé anuitní prologanci Smlouvy, vždy o dobu 1 (jednoho) roku, nedojde-li za podmínek stanovených předchozím Článkem těchto VOP k ukončení závazku z anuitní prolongace. Cena za členství při prolongaci Smlouvy o členství je splatná v dle vydaného daňového dokladu.

  • Cenu za poskytnutou zdravotní službu je Pacient povinen uhradit vždy nejpozději po jejím provedení na recepci Ordinace.

  • Pacient je povinen uhradit cenu za poskytnutou zdravotní službu v hotovosti či kartou. Po odsouhlasení odpovědným Pracovníkem lze poskytnutou zdravotní službu uhradit převodem na bankovní účet Společnosti.

  • Společnost vystaví Pacientovi ke každé úhradě fakturu – daňový doklad podepsaný odpovědným Pracovníkem Společnosti.

  • V případě prodlení Pacienta s úhradou smluvní pokuty či ceny za poskytnuté zdravotní služby je Pacient povinen uhradit úroky z prodlení ve výši 0,02 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.

 

IV. Povinnosti Společnosti

  • Společnost se zavazuje poskytnout Pacientovi kvalitní a bezpečnou zdravotní péči dle platných právních předpisů a v souladu s odbornými standardy a postupy.

  • Společnost se zavazuje informovat Pacienta o možnostech a důsledcích poskytovaných zdravotních služeb.

 

V. Povinnosti Pacienta

  • Pacient je povinen poskytnout Společnosti pravdivé informace o svém zdravotním stavu, anamnéze, alergiích a užívaných lécích.

  • Pacient je povinen řídit se pokyny a doporučeními poskytovatelů zdravotní péče.

 

V. Povinnosti Pacienta

Pacient je v souvislosti s poskytováním zdravotních služeb povinen:

  • a. dodržovat sestavený léčebný plán;

  • b. poskytovat Pracovníkům Společnosti součinnost při poskytování zdravotních služeb, především pak v podobě poskytování a nezamlčování pravdivých informací o jeho zdravotním stavu;

  • c. uvést pravdivé údaje ohledně skutečností relevantních pro volbu a provádění zdravotních služeb Pracovníky Společnosti a nezamlčovat tyto skutečnosti;

  • d. zachovávat mlčenlivost ohledně veškerých informací, o kterých se Pacient v souvislosti s poskytnutými zdravotními službami dozvěděl;

  • e. strpět pořizování fotografií ze strany Pracovníků Společnosti, které mají být součást zdravotní dokumentace Pacienta;

  • f. chovat se v Ordinaci a jiných prostorách Společnosti tak, aby nedošlo k narušení chodu Ordinace, újmě na zdraví Pracovníků Společnosti, jiných osob či ke škodě na majetku Společnosti nebo jiných osob.

 

Pacient tímto bere na vědomí, že v případě porušení povinností dle Článku V. odstavce 1) písm. a. až c. těchto VOP může v případě vzniku škody na zdraví dojít k ponížení povinnosti Společnosti k její úhradě dle § 2643 OZ.

 

VI. Záruka

Společnost neposkytuje záruku na stomatologické výkony (vyšetření, ošetření, zhotovení zubní výplně, dentální hygiena, bělení zubů apod.). Společnost odpovídá za správné provedení výkonů Pracovníky Společnosti v souladu s Článkem IV. odst. 1) písm. a. těchto VOP. V případě nespokojenosti se zdravotní službou spočívající ve stomatologickém výkonu má Pacient právo obrátit se na Společnost se žádostí o nápravu. Pokud nebude náprava zajištěna nebo s ní Pacient nebude spokojen, má Pacient právo podat u Společnosti stížnost v souladu se Zákonem o zdravotních službách. Tím není dotčeno právo Pacienta podat stížnost v souladu se Zákonem o zdravotních službách přímo.

V případě stomatologických výrobků (můstky, zubní protézy, korunky, zubní implantáty apod.) je Pacient oprávněn uplatnit právo z vady, která se u stomatologického výrobku vyskytne v době dvaceti čtyř měsíců od okamžiku převzetí Pacientem. Právo z vady Pacient uplatňuje u Společnosti.

V případě oprávněného uplatnění nároku na nápravu vadně poskytnuté zdravotní služby nebo práva z vady stomatologických výrobků má Pacient zejména nárok na bezplatné zajištění nápravy. Ostatní práva Pacienta vyplývající z platných právních předpisů tím nejsou dotčená.

Pacient nemá práva z vadného plnění v případě, že:

  • a. vada stomatologického výrobku je důsledkem běžného opotřebení, působení chemických látek nebo extrémních fyzikálních podmínek, pro které nebyl výrobek určen;

  • b. Pacient nedodržuje zásady ústní hygieny či nepečuje o své ústní zdraví, nedochází nejméně dvakrát za rok na dentální hygienu a nejméně dvakrát za rok na preventivní prohlídku;

  • c. Pacient nedodržuje léčebný plán, který mu byl doporučen, či používá stomatologický výrobek v rozporu s doporučením, které mu bylo Společností poskytnuto;

  • d. se u Pacienta vyskytnou systémové choroby ovlivňující stav tělesného a duševního zdraví jako je diabetes, osteoporóza atd.;

  • e. Pacient po poskytnutí předmětné zdravotní služby utrpí poranění v oblasti hlavy, úst, zubů nebo čelisti;

  • f. Pacient neposkytne Pracovníkům Společnosti potřebnou součinnost při poskytování zdravotních služeb, především pak v podobě poskytování a nezamlčování pravdivých informací o jeho zdravotním stavu;

  • g. vada vznikla v důsledku předchozího nebo následného poskytnutí zdravotní služby poskytovatelem zdravotních služeb odlišným od Společnosti.

VII. Závěrečná a ostatní ustanovení

Pacient uzavřením smlouvy o poskytnutí zdravotní péče dává souhlas s využitím fotografií pořízených dle Článku V. odst. 1) písm. e. těchto VOP za účelem jejich anonymizované publikace v rámci odborné stomatologické veřejnosti ve vědeckých pracích, příspěvcích v odborných magazínech, sociálních médiích či v diskuzi v odborné společnosti probíhající prostřednictvím internetu. Souhlas s takovým využitím fotografií může Pacient kdykoliv odvolat; při odvolání souhlasu nebudou fotografie dále využívány, na využití fotografií, k němuž došlo před odvoláním souhlasu, však odvolání souhlasu nemá vliv.

h služeb) uzavřené se společností Pojišťovna VZP, a.s.

Smluvní strany si výslovně sjednávají, že smlouva o poskytnutí zdravotní péče včetně VOP a jejich příloh a veškeré vztahy z ní vyplývající se řídí výlučně českým právním řádem, zejména OZ. V případě, že některé ustanovení pozbude svoji platnosti nebo bude shledáno neplatným, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti. Smluvní strany se zavazují nahradit neplatné ustanovení ustanoveními odpovídajícími právnímu řádu České republiky.

Společnost si vyhrazuje právo změny těchto VOP. V případě změn VOP se smlouva o poskytnutí zdravotní péče řídí tím zněním VOP, za jehož účinnosti byla uzavřena.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti k 1.4.2025

bottom of page